Bloggen er støttet av Nordbohus. To av bildene i headeren er tatt av fotograf Nathan W. Lediard.





søndag 17. mars 2013

Kanskje dere vil bli naboene våre?


I Halsahagen boligfelt er det rundt 15 ledige tomter til en god pris. 
(Hadde vi bodd i by, tror jeg neppe vi kunne oppfylt husdrømmen...)

Boligfeltet har nydelig utsikt, er sørvendt, lunt og frodig

Flott natur og bygdeidyll i massevis!


I to tidligere innlegg har jeg skrevet om bolyst og om hvorfor vi valgte å flytte fra Trondheim og tilbake til bygda. De kan du lese ved å trykke her.


Vi bor øverst i byggefeltet, og våre nærmeste naboer bor også i et nytt hus. Her fra enden av veien og bort til de andre naboene i øverste "gate" er det flere ledige tomter.





Her er Wilmas HusGlede - bygd av snilleste bestefar. En miniutgave av vårt eget Nexus.



Ledig tomt ved siden av oss...







Her ser dere huset vårt i enden av veien.





Utsikten mot fjellet Saksen, med ferja i forgrunnen (ser den så vidt mellom trærne), er nydelig!



Her i svingen flytter snart våre nye naboer inn. Vi gleder oss!
Her går også en "snarvei" opp til huset vårt.



På lekeplassen var vi senest i dag sammen med venner og naboer. Pinnebrødgrilling, aking, kakao og finfin stemning.



Nedenfor lekeplassen er det også noen ledige tomter.





Det tar 10-15 minutter å gå ned til butikken og ferjekaia. Snart får vi også en nyoppusset barnehage i den nye delen av et skolebygg som ikke lenger er i bruk, et lite stykke fra ferjekaia - neesten slik at man kan gå dit også når man skal levere i barnehagen.













Bli med snarveien opp til huset vårt!



Der bor vi! Tomta vår er en av de største, nesten to mål. Endel arbeid gjenstår før det er ferdig rundt huset, men vi tar tiden til hjelp, og koser oss mye innimellom.



Er faktisk også noen tomter nedenfor "snarveien" her.





Litt vanskelig å se - men her går en kort sti gjennom skogen, før man kommer seg opp på veien som går over boligfeltet. Vi er mange som benytter oss av denne turmuligheten! Man kan også ta på skiene og gå videre opp på f.eks "Knoken", om man går en annen "snarvei"/sti. Bak trærne her er en bekk som ungene liker å leke seg ved, og man kan også gå ned til fjæra - for å fiske middagen kanskje? Ja, vi har faktisk gjort det!





Her er favorittstedet mitt i huset. Har jeg litt tid for meg selv, sitter jeg gjerne her med ei bok og en kopp te. Kanskje åpner jeg verandadøra også, hvis været tillater det. Innimellom ser jeg ut vinduet og nyter utsikten. Tenk at vi bor her! 



Hva tror du? Kanskje blir det vi to som drikker kaffe fra gule kopper på verandaen min en gang? 

Dere er i alle fall hjertelig velkommen!



Halsahagen ligger i Halsa kommune i Møre og Romsdal. Les mer om de ledige tomtene her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar