Bloggen er støttet av Nordbohus. To av bildene i headeren er tatt av fotograf Nathan W. Lediard.





søndag 2. januar 2011

Hvilken stil har jeg?

I en sammenkomst i jula, fortalte en jeg kjenner at hun var spent på å se hvordan jeg innreder det nye huset. Etter å ha sett på min mat- og interiørblogg Glede, var hun fortsatt ikke klok på hvilken stil jeg har, sa hun...

Ja, hvilken stil har jeg? Faktisk, vil jeg ikke plassere meg selv her eller der - jeg plukker fra alle slags stiler og setter det sammen slik jeg synes det er fint. Egentlig kom jeg fram til at det var en bra ting at hun ikke kunne plassere meg! Det liker jeg! Men i et forsøk på å gjøre henne og andre litt mer klok; her kommer et bilderas av ting jeg liker og ting vi gjerne vil ha i vårt nye hus!



Tapeten Nordic Leaves 301001 fra Flugger farve. Allerede bestilt!



Jeg har funnet drømmesofaen! Urban living fra Living. Holder på å undersøke muligheten for å kjøpe den, selv om de ikke har utsalg i dette området. Knallfin!




Vi har lyst på ei lampe i denne stilen på kjøkkenet. Denne fra purnorsk.


Har lenge ønsket meg ei lignende pute av Susanne Schjerning. Dette bilde fant jeg hos en medblogger, Lilla lykke.


En hvit Eames stol står høøøøyt på ønskelista på 30-årsdagen i februar... Bildet er lånt her.


I huset blir det nok en vegg eller to med Jotuns nye, helmatte maling pure color. Akkurat hvilken fargenyanse har vi ikke bestemt oss for enda.


Jeg elsker litt morsomme farveklatter i interiøret, og disse papiruglene fra Rie Elise Larsen synes jeg er superfine. Faktisk fant jeg, og kjøpte to slike, sist jeg var i Trondheim. 


Jeg skulle veldig gjerne hatt et eller annet i dette nydelige alveserviset! Bildet er lånt fra purnorsk.no.


The dots har jeg ønsket meg lenge - og jammen fikk jeg ikke TO sett til jul i år! Skal nok bytte inn det ene settet, men synes disse er virkelig kule! Bildet er lånt fra purnorsk.no.



Jeg er veldig glad i dansk design, og Rice er et veldig artig merke. Elsker hvordan de leker med farger. Har allerede en slik kurv i rosa, men kan gjerne ha flere lignende. Superkjekke til å oppbevare ting i!


På Wilmas rom vil jeg gjerne leke litt ekstra med interiøret. Disse wallstickersene fra nettbutikken Sweet Memories liker jeg godt.


Farger i hverdagen er et "must"! I tillegg til hvitt, grått og svart - vil jeg gjerne friske opp litt, enten på vegger eller møbler. Denne fargen fra Kulør, av medblogger Lykke og lykkeliten, kunne vært morsom å bruke!



Og et tapetdyr skal vi ha på et av soverommene!! Kanskje denne kule sjiraffen fra nettbutikken En gul knapp?

Å lage sin egen stil og "bygge et hjem" er en laaang prosess! Det er viktig å ta et skritt av gangen - samtidig er det veldig gøy å drømme! Dette er jo også bare en brøkdel av våre drømmer for vårt hus. Samtidig er vi opptatt av å bruke det vi har, og vi har kanskje halvt om halvt med gamle og nye møbler. Jeg kan like gjerne handle noe på Fretex eller en brukthandel, som i et varehus!

Nå lurer jeg på om noen ble klokere på hvilken stil jeg har? Hva likte du best av det jeg viste, og hvilken stil har du?

2 kommentarer:

  1. Hei og godt nytt år til dere:)
    Syns du har veldig mangen flotte ønsker. Og det kommer til å bli veldig pent hos dere.
    Lykke til:)

    Hilsen Sissel!

    SvarSlett
  2. Synes, stilen din har et navn og dette navnet er "Glede". Svaret allerede er klart, spør du meg. Mange fine ting på ønskelista, helt stilig og godt matchende. Hva vil du mer? Synes, du gjør det helt riktig.
    Godt nyttår, lykke til og klem, PiPa

    SvarSlett